UniCredit – recenzia internetbankingu

UniCredit Bank vznikla v roku 2007 spojením dvoch bánk, UniBanky a HVB Bank Slovakia. Obe banky pôsobili na našom trhu viac ako 17 rokov. Ešte pred UniBankou existovala Poľnobanka, založená v roku 1990 ako Slovenská poľnohospodárska banka. Išlo o najstaršiu súkromnú banku na Slovensku. UniCredit Bank poskytuje svoje bankové služby a produkty od 1. decembra 2013. Aký internet banking dovtedy stihla vyvinúť?

Internet banking budeme hodnotiť z 4 hľadísk:

  1. bezpečnosť,
  2. jednoduchosť a prehľadnosť,
  3. funkcie,
  4. mobilná verzia.

Bezpečnosť

Pre vstup do internet bankingu je potrebné ID užívateľa spolu s heslom. Ešte pred prihlásením je potrebné zadať potvrdzujúci SMS kód, ktorý vám bol odoslaný na vaše číslo. V porovnaní s mBank je to o jeden krok naviac a znamená to vyššiu bezpečnosť.

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

Jednoduchosť a prehľadnosť

Takto vyzerá používateľské rozhranie po prihlásení do internet bankingu:

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

Treba podotknúť, že to nie je na prvý pohľad príliš prehľadné a môže chvíľu potrvať, kým sa človek vyzná, na čo jednotlivé položky menu skutočne slúžia.

Prejdime na platbu. Sem sa dostaneme po kliknutí na Platby => SEPA Platby => SEPA úhrady. Treba podotknúť, že nie každý klient má naštudované bankové pojmy a preto nemusí vedieť, čo to skratka SEPA znamená, a či sa dostal na správne miesto. Pre zaujímavosť, SEPA znamená „Single Euro Payments Area“, tzv. jednotná oblasť platieb v eurách. V skratke, ide o zrušenie obmedzení pre realizáciu bezhotovostných platieb v mene euro.

Takto vyzerá používateľské rozhranie SEPA platby:

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

Opäť, na prvý pohľad nie je jasné, čo je potrebné vyplniť, a čo nie je. Na jednej podstránke je zobrazených príliš veľa informácii, ktoré môžu používateľa zmiasť. Taktiež, povinné položky sú síce označené červenou hviezdičkou „*“, problémom však je, že ju nie je ani poriadne vidieť.

Po vyplnení všetkých položiek a kliknutí „Uložiť a podpísať“, je ešte potrebné odoslať potvrdzujúci SMS kód pre uskutočnenie operácie.

Funkcie

Okrem platby je tu pravdepodobne najzaujímavejšia iba jedna položka menu, a to je „žiadosti“.

zdroj fotografie: unicreditbank.sk

Sú tu síce aj ďalšie položky, tie však nie sú príliš prehľadné a po otvorení popravde neviete, na čo vlastne slúžia.

Mobilná verzia

Mobilná verzia, nazývaná „smartbanking“, je dostupná na operačných systémoch iOS, Android, Windows Phone a taktiež aj na BlackBerry. Pred stiahnutím je potrebné aktivovať si smartbanking osobne na pobočke banky alebo cez internet banking na desktope. Dostanete potvrdzujúci SMS kód, zvolíte si vlastný PIN kód a môžete začať aplikáciu používať. Taktiež sa dá zvoliť prihlasovanie pomocou odtlačku palca.

Takto vyzerá používateľské rozhranie po prihlásení do mobilnej aplikácie:

zdroj fotografie: aplikácia Smart Banking Slovakia

Čo sa týka platby, v porovnaní s desktop verziou je oveľa prehľadnejšia a jednoduchšia. Posúďte sami:

zdroj fotografie: aplikácia Smart Banking Slovakia

Okrem platby sú k dispozícii aj ďalšie možnosti:

zdroj fotografie: aplikácia Smart Banking Slovakia

zdroj fotografie: aplikácia Smart Banking Slovakia

Záverečné hodnotenie

UniCredit Bank má určité medzere čo sa týka internet bankingu, hlavne pri desktop verzii. Nedostatky sa týkajú predovšetkým prehľadnosti a jednoduchosti používania. Mobilná verzia prekvapivo nemá tento problém a je pravým opakom. Čo sa týka zvyšných funkcií, podobne ako pri platbe tu chýba prehľadnosť a jednoduchosť. Na druhú stranu, treba pochváliť bezpečnosť, ktorá sa skutočne berie vážne. Celkovo je teda internet banking od UniCredit Bank postačujúcim, treba však zapracovať na súčasných nedostatkoch.